Aplec de Santa Susanna: La festa del veïnat més septentrional de Vilamajor
El segon dissabte d'octubre se celebra l'aplec a l'esglesiola de Santa Susanna de Vilamajor.
Situació.
Al veïnat de Santa Susanna, davant mateix de Mas Joan. El camí està senyalitzat des del poble de Sant Pere de Vilamajor. També des del poble del Montseny i de Sant Esteve de Palautordera.
El temple.
Santa Susanna és una petita església muntanyenca situada a l'extrem nord-est del terme, en el veïnat del mateix nom. Va adquirir la categoria de parròquia durant l'edat mitjana. És comú sentir anomenar-la erròniament ermita, però mai va tenir ermità.
L'edifici actual fou edificat el 1683 reaprofitant elements de l'edificació primitiva, situada més al nord. Es tracta d'un temple petit de 12x7 metres d'una sola nau amb volta apuntada i campanar quadrat . De la rectoria que es va construir al costat, només en queda alguna resta.
Aplec.
Antigament, fins abans de la pandèmia, l’Aplec de Santa Susanna se celebrava cada 11 d’agost, coincidint amb la diada de la santa. El programa tradicional consistia en una pujada a peu des del poble de Sant Pere de Vilamajor, la missa solemne a l’esglesiola al migdia i, tot seguit, un aperitiu gratuït.
Tanmateix, les fortes calors de l’estiu i el risc elevat d’incendis van obligar a suspendre la festa durant cinc anys consecutius. Davant aquesta situació, es va decidir traslladar-ne la celebració a la tardor, coincidint amb Santa Teresa, cada segon dissabte d’octubre, donant lloc a l’actual Aplec de Tardor de Santa Susanna.
Recomanacions.
- Abans d'anar-hi, visiteu el punt d'informació on us orientaran del millor camí per arribar-hi.
- Es pot visitar tot l'any però recomanem les dates on no faci massa calor com la primavera i la tardor. Si hi aneu a l'estiu, porteu aigua i protecció solar.
- Recomanem assistir a l'aplec, una festa entrenyable de muntanya.
- La pista forestal que accedeix és de terra i segons l'època de l'any el seu estat de conservació pot variar. Recomanem anar-hi amb un 4x4.
- El millor dia per anar-hi és l'endemà d'un dia ventós, quan no hi hagi calitja. Les vistes us permetran veure el Turó de l'Home (Montseny) i part de la vall del Tordera.
- Ja que sou allà, podeu fer una excursió a veure la font Fresca.
- L'indret es troba dins del parc natural del Montseny. Sigueu curosos amb el medi ambient.