Recomanacions als afectats pel temporal Glòria

Dilluns, 27 de gener de 2020 a les 00:00

Només es podrà aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre.

L'Agència Catalana del Consum ha publicat un seguit de recomanacions per als afectats pel temporal de vent i pluja que ha tingut lloc a Catalunya.

Per danys en els béns

  1. Cal comprovar quines assegurances es tenen contractades (de la llar, del vehicle, etc.) i si cobreixen els danys. Només es podrà aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre (els dies del temporal de vent).
  2. Si la pòlissa d'assegurança cobreix els béns fets malbé, cal comunicar els fets a l'entitat asseguradora dins el termini de set dies naturals a partir del moment en què us n'heu assabentat –excepte que la pòlissa estableixi un termini superior–. És recomanable informar del sinistre per algun mitjà que en deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant un número de referència).
  3. Si el sinistre és provocat per riscos extraordinaris o catastròfics, com ara una inundació produïda per la pluja, un cop de mar o per vents iguals o superiors a 120 km/hora, l'asseguradora té l'obligació de comunicar el sinistre al Consorci de Compensació d'Assegurances, organisme estatal que indemnitza els danys produïts per fenòmens naturals o derivats de fets d’incidència política o social i serà aquesta entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, es farà càrrec d'indemnitzar els danys (sempre que disposeu d'assegurança).

Per talls de subministrament

  • En cas que encara no s’hagi restablert adequadament el servei cal contactar amb la companyia (elèctrica, d'aigua, de telèfon...) a través dels seus canals d’atenció al client. Reviseu bé les factures perquè podríeu tenir dret a que no us cobrin la part del servei no prestat. Si cal, reclameu a l’empresa contractada.
  • En cas de tenir contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc (amb múltiples riscos i garanties cobertes) cal comprovar si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament.
  • Si s'han sofert danys als béns i també talls de subministrament i ambdós estan coberts per la mateixa asseguradora cal especificar-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre.

En el cas que la companyia d’assegurances no atengui la vostra reclamació, es pot reclamar davant el servei públic de consum del vostre municipi o comarca, o bé a l’Agència Catalana del Consum.

També es pot demanar assessorament a una Associació de consumidors.

Us comuniquem que la direcció de l’Agència Catalan del Consum es manté en contacte amb les companyies subministradores de serveis bàsics per demanar-los que prioritzin l’atenció als clients afectats pel temporal, de manera que en tot moment se sentin atesos i ben informats, malgrat que en alguns casos no els puguin donar concreció pel que fa al restabliment del servei.

Darrera actualització: 29.01.2020 | 11:15