Temporada lírica: Miniatures de Primavera
Intèrprets:
Marta Arbonès, soprano
Orquestra de Cambra Catalana
Xavier Pagès Corella, director
Miniatures de Primavera
15 d’abril, 19h / La Fàbrica, Sant Pere de Vilamajor
Max Bruch (1838-1920) Serenata sobre temes populars suecs
I Marxa: Allegro moderato
II Andante
III Allegro
IV Andante sostenuto
V Marxa: Allegro moderato
Joaquin Rodrigo (1901-1999) Dues miniatures andaluses
Preludi
Dansa
Rafael Martínez Valls (1868-1946) En el Vallespir (Sardana)
Josep Ribas (1882-1934) Pel teu amor (Rosó)
Franz Lehár (1870-1948) Die lustige Witwe
Ernesto Lecuona (1895-1963) Maria la O
Peter Warlock (1894-1930) Capriol Suite
1 Basse Dance, Allegro moderato
2 Pavana, Allegretto, ma un poco lento
3 Tordion, con moto
4 Bransle, Presto
5 Pieds-en-l’air, Andante tranquillo
6 Mattachins, Allegro con brio
Aquesta deliciosa peça que Max Bruch va escriure basant-se en melodies populars de Suècia el 1906 i va reescriure una dècada més tard, està organitzada com un espill: un allegro central, un moviment lent abans i després d’aquest, i la Marxa que encapçala i tanca aquesta Serenata emotiva i delicada. Les Miniatures Andaluses de Rodrigo són dues peces breus (Preludi i Dansa) però plenes d’aquesta vida que el mateix autor declarava que bevia d’un got petit, però propi i és això mateix el que els dóna originalitat i un sentit que sobrepassa la frontera peninsular i aporta nous impulsos de projecció universal.
Les decepcions de la passió i crides desesperades a l’amor, passejant per l’Havana o ben a prop de casa amb el Rosó de Ribas, el ressò de la sarsuela amb el Vallespir de la Cançó d’Amor i de Guerra per endinsar-nos en un viatge a l’opereta alemanya amb la coneguda cançó de Vilia de la Vídua Alegre. Tot un passeig pels records en forma de cançons, perquè recordar és tornar a viure!
Peter Warlock es basa en temes populars recollits en l’Orchésographie de Thoinot Arbeau per a escriure aquesta Suite, imprimint-hi les seves idees harmòniques i creant un univers propi més enllà de les estructures establertes. Ens regala sis petites danses en un estil original i únic que ens transporten a un món ple de brevetat i delicadesa, sorprenent i divertit, íntim i expressiu, farcit de diàleg intern, una miniatura primaveral que canta a l’amor.
Xavier Pagès Corella, director
Va estudiar piano, composició i direcció d’orquestra a Barcelona amb Margarida Serrat, Salvador Pueyo i Albert Argudo, i posteriorment a Viena amb Reinhard Schwarz i Georg Mark. Com a director i compositor ha col•laborat amb formacions com l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, la Simfònica de Galícia, l’Orquestra Ciutat de Granada, l’Orquestra de Córdoba, l’Orquestra Simfònica Ciutat d’Eivissa, l’Orquestra Simfònica Sinaloa de les Arts (Mèxic), l’Orquestra Filharmònica de Mendoza (Argentina), la Filharmònica Thüringen (Alemanya), la Simfònica Knox-Galesburg (Estats Units), l’Orquestra Oare String (Regne Unit), l’Orquestra de Catalogne (França), l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida, l’Orquestra Camera Musicae, la Giorquestra, la Camerata Eduard Toldrà, l’Orquestra Camerata XXI, l’Orquestra Terrassa 48, l’Orquestra del Real Cercle Artístic de Barcelona, la Banda Municipal de Bilbao i la Cobla Sant Jordi. És director musical del Barcelona Modern Ensemble, director associat de l’Orquestra de Cambra Catalana i professor del Conservatori Superior de Música del Liceu.
Marta Arbonès, soprano
Guanyadora del concurs de Callosa d’en Sàrria i del Premi Ciutat de Sogorb. Ha interpretat sarsueles com ara Bohemios, Cançó d’amor i de guerra, La Dogaresa, Los Claveles, Don Gil d'Alcalà, Katiuska o Los Gavilanes i ha intervingut en títols operístics interpretant la Reina de la Nit en La Flauta Màgica, Blonde en El Rapte del Serrall, Lucy en The Telephone, Gilda en Rigoletto, i altres. Intervé igualment en algunes de les obres més representatives del repertori religiós i oratori: Missa de la Coronació i Requiem de Mozart, Missa Solemne de Rossini, Messies de Händel o Carmina Burana de Carl Orff. Ha actuat en algunes de les més prestigioses sales d'Espanya, Alemanya i Itàlia principalment.
Quin cost té:
12 € a taquilla La Fàbrica. 10 € anticipada al Centre Cívic El Pi Novell, al restaurant Can Noguera i a la papereria Mayol.
Darrera actualització: 5.04.2023 | 12:11