Fuites i avaries d’aigua al teu domicili

Si detectes una fuita o avaria a la instal·lació interior de casa teva (canonades, claus de pas, etc.), és important saber qui n’és el responsable i com actuar.

Qui s’encarrega de la reparació?
Les instal·lacions interiors són totes les canonades i elements de control posteriors a la clau de registre —en el sentit normal de circulació de l’aigua—. El manteniment i reparació d’aquestes parts és responsabilitat de la propietat. L’empresa subministradora només és responsable fins a la clau de registre, situada a la via pública davant la façana de l’immoble.

Com comprovar si tens una fuita interior?
Pots fer-ho de manera senzilla:

  1. A la nit, quan ja no utilitzis aigua, tanca totes les aixetes i pren la lectura del comptador.

  2. L’endemà al matí, abans d’obrir cap aixeta, torna a mirar la lectura.

  3. Si el comptador ha avançat, és molt probable que tinguis una pèrdua d’aigua a la instal·lació interior.

Una cisterna que no tanca bé pot perdre fins a 8.640 litres en només 24 hores.

I si la pressió d’aigua és baixa?
Abans de trucar al servei d’avaries, comprova:

  • Que els filtres de les aixetes no estiguin bruts.

  • Que les claus de pas (del comptador i de l’habitatge) estiguin completament obertes.

  • Si el problema és a totes les aixetes.

  • Si tens bomba de pressió, que funcioni correctament.

Si, després de revisar-ho tot, la pressió continua sent insuficient, contacta amb el servei d’avaries.

Com actuar davant d’una fuita al carrer?
Truca immediatament al telèfon d’avaries: 900 194 998 (24 hores, 365 dies a l’any) o informa a través de l’oficina virtual d’Aigües MVA.

Darrera actualització: 12.08.2025 | 17:52