Ajuts escolars municipals 2025

Dilluns, 5 de maig de 2025

L’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor obre el termini per sol·licitar els ajuts escolars municipals del curs 2025/26, amb l’objectiu de facilitar l’accés a l’educació dels infants del municipi en situació de vulnerabilitat econòmica o social. Aquests ajuts inclouen subvencions per llibres i material escolar, menjador i transport, i es podran demanar fins al 30 de maig de 2025. La tramitació es pot fer presencialment a l’OAC o telemàticament a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. Els ajuts s’atorgaran en funció de la renda familiar i altres criteris regulats a les bases de la convocatòria.

Fins quan es pot presentar la sol·licitud?

  • La data d'inici és el 6 de maig i la data màxima per presentar les sol·licituds és el 30 de maig de 2025.


Com puc presentar la sol·licitud?

  • De forma presencial a l’OAC de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor o de forma telemàtica a través de la pàgina web de l’Ajuntament realitzant una instància general.


Quins són els imports dels ajuts escolars municipals?

  • Els imports dels ajuts escolars municipals aniran en funció de la situació social i econòmica de la unitat familiar i del tipus d’ensenyament i curs que realitzi l’alumne/a. Per més informació podeu consultar la convocatòria aprovada per aquest curs 25/26.

Com i quan cobraré els ajuts escolars municipals?

  • Els alumnes de l’Escola Torre Roja cobraran l’ajut escolar a través del mateix centre educatiu.
  • La resta d’alumnes d’altres centres educatius l’ingrés es farà directament a la persona sol·licitant. Així doncs, en aquests casos és imprescindible que la persona sol·licitant aporti la fitxa bancària de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor omplerta i segellada per l’entitat bancària o un certificat de titularitat bancari.
  • Una vegada finalitzat el període de sol·licituds els Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor realitzaran el barem per estipular els ajuts de cada alumne/a i es realitzarà el informe per fer els pagaments. En funció dels requeriments de documentació i de les possibles al·legacions es començaran els tràmits per la realització dels pagaments de l’ajut.
  • Es prioritzarà fer els ajuts de llibres i material abans del mes d’agost i posteriorment a l’inici del curs es realitzaran els ajuts de transport escolar i menjador, ja que aquests ajuts estan supeditats a altres requisits amb dates diferents.
  • Tot i la intenció de realitzar el més aviat possible aquests tràmits, la data màxima per resoldre és el 31 de desembre de 2025.


Quin són els requisits per demanar els ajuts escolars municipals?

  • Que l’alumne/a estigui empadronat a Sant Pere de Vilamajor.
  • Que cursi educació infantil (Escola Bressol o I3, I4 i I5), ensenyament primari (de 1er a 6è) o secundari obligatori (de 1er a 4rt de la ESO) en un centre públic.
  • Que es presenti la sol·licitud i la documentació en els terminis i la forma correcte.
  • Que la renda neta per membre de la unitat familiar, sigui igual o inferior a l’últim l'indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) publicat en el moment d’aprovació de les bases d’aquests ajuts, és a dir 778,49 € mensuals (a la renda mensual neta de la unitat familiar, s’hi pot restar fins a un màxim de 600 € en concepte de lloguer o préstec hipotecari de l’habitatge on resideix la persona beneficiària).
  • En relació a l’ajut de Menjador municipal, a més de complir els requisits esmentats, haurà de sol·licitar l’ajut de menjador de la Generalitat de Catalunya que gestiona el Consell Comarcal del Vallès Oriental.
  • En relació a l’ajut de transport escolar, a més de complir els requisits esmentats, l’alumne haurà d’estar donat d’alta del transport escolar que gestiona el Consell Comarcal del Vallès Oriental pel curs 2025/26.
  • A les bases dels ajuts podeu trobar la informació de forma més detallada.


Quina és la documentació obligatòria que cal aportar per realitzar la sol·licitud?

  • Si l’Ajuntament ja disposa d’alguna de la documentació que es sol·licita a continuació, no caldrà adjuntar-la, però caldrà que especifiqueu que no s’aporta per aquest motiu.
  • DNI/NIE, permís de residència o passaport dels majors de 16 anys i menors si disposen.
  • Volant municipal de convivència amb la persona/es beneficiària/es.
  • Llibre de família o en el seu defecte document que acrediti la filiació en el cas de no aportar els DNI/NIE dels menors de 16 anys.
  • La FITXA de DADES BANCÀRIES de l’Ajuntament per realitzar el pagament dels ajuts (segellada pel banc) o certificat de titularitat bancari, si els vostres fills no van a l’escola TORRE ROJA.
  • En el cas de sol·licitar l’ajut de transport escolar, aportar o autoritzar a l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor a consultar l’estat d’alta del transport escolar per aquest curs al Consell Comarcal del Vallès Oriental o als centres educatius respectius.
  • En el cas de sol·licitar l’ajut de Menjador municipal, també caldrà aportar o autoritzar a consultar a l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor la sol·licitud de l’ajut de menjador de la Generalitat de Catalunya que gestiona el Consell Comarcal del Vallès Oriental.

Documentació obligatòria en funció dels ingressos:

  • Si es treballador per compte aliena: els fulls de salari o certificat equivalent dels últims 3 mesos anteriors a la sol·licitud o constin els ingressos percebuts. Si fa menys de tres mesos que treballa haurà d’acreditar també la situació anterior fins els tres mesos.
  • Si es autònom: la declaració de renda corresponent a l’últim exercici fiscal.
  • Si rep subsidi o no treballa per compte aliena o pròpia: Certificat actual del Servei d'Ocupació de Catalunya amb els períodes d'inscripció on consti si percep o no algun tipus d’ajut econòmic i la quantia. O Certificat de la Seguretat Social si reps algun ajut.
  • Si es pensionista: Certificat de la pensió.
  • Extractes bancaris de la unitat familiar de convivència dels últims 6 mesos.
  • Qualsevol altra documentació que acrediti els ingressos obtinguts.

La NO presentació de la documentació obligatòria suposarà que des de l’Ajuntament realitzarà un requeriment amb la documentació necessària i en el cas de no aportar-la es procedirà al desistiment de l’ajut per manca de documentació obligatòria.

No omplir correctament la sol·licitud o deixar d’omplir part de la sol·licitud també es considera falta de documentació obligatòria.



Cal aportar alguna documentació més?

  • Tot i que no sigui necessària, per tal de valorar la vostre situació i quantificar el tipus d’ajut, hauríeu de presentar la següent documentació complementària, si es el vostre cas:
  • El darrer rebut de la hipoteca o del lloguer de l'habitatge on resideixi la persona beneficiària.
  • Carnet de família nombrosa.
  • Carnet de família monoparental.
  • En cas de situació familiar de separació de fet, el document notarial o la fotocòpia dels justificants d'interposició de la demanda o altres documents que demostrin aquesta situació.
  • Si la separació és legal o bé hi ha divorci, la resolució judicial que determini aquesta situació, incloent-hi el conveni regulador.
  • En cas d'incompliment de l'obligació de pagament de la pensió d'aliments, documentació acreditativa de la reclamació de la pensió d'aliments.
  • En cas de disminució o discapacitat física, psíquica o sensorial d'algun membre de la unitat familiar, certificats que acreditin aquestes circumstàncies i el seu grau.
  • En cas de malaltia greu d'algun membre de la unitat familiar, informes mèdics o altres documents que ho acreditin, dels darrers sis mesos anteriors a la convocatòria, excepte en els casos de malalties degeneratives en què la data de la documentació acreditativa serà indiferent.
  • En cas de representació legal o acolliment del beneficiari, documentació acreditativa d'aquest fet.
  • En cas de reconeixement de situacions de dependència, la resolució acreditativa del grau de dependència.
  • En casos de dones víctimes de violència masclista, la documentació acreditativa, d'acord amb les previsions de l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril.
  • En casos de situació de risc del menor, qualsevol documentació que ho acrediti.

La NO presentació de la documentació complementària suposa la no acreditació de la situació respectiva, i conseqüentment no es tindrà en compte en la valoració de l'ajut.
 

És necessari que aporti la documentació si ja està a disposició de l’Ajuntament?

No cal que presenteu aquella documentació (llibre família, títol família nombrosa o monoparental, conveni de separació, discapacitat, Fitxa de dades bancàries, ...) que heu aportat a l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor en alguna altre ocasió. Tot i que heu de tenir en compte que caldrà que estigui en vigor, que no estigui caducada o estigui obsoleta.
És imprescindible que en aquests casos a la sol·licitud marqueu la casella de “Documentació amb disposició de l’Ajuntament”.
La documentació relacionada amb la situació econòmica cal aporta-la (no serveix de la l’any anterior).

 

Cóm puc informar-me que tinc aprovat o no l’ajut?

  • Per informar dels atorgaments o denegacions de forma oficial a les persones que han sol·licitat els ajuts escolars municipals, caldrà que consulti les publicacions de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor.
  • Tot i que podeu demanar aquesta informació en els centres educatius o bé a través dels Serveis Socials de l’Ajuntament.

 

PER QUALSEVOL DUBTE PODEU CONTACTAR AMB ELS SERVEIS SOCIALS DE SANT PERE DE VILAMAJOR
✓ VIA TELEFONICA: 938453944
✓ VIA E-MAIL: serveissocials@vilamajor.cat

Darrera actualització: 5.05.2025 | 17:02