CSETC: Encarem l’any 2023 recordant l’any 2022

Dilluns, 16 de gener de 2023 a les 00:00

Recordatori: està programada, dins de l’Aula de Consum,  una xerrada informativa sobre els “Requisits mínims dels establiments comercials”. Aquesta xerrada es realitzarà el proper 24 de gener de 2023 a les 13.30 al CSETC

Ja ho deia el poeta Lord Byron: “El millor profeta del futur és el passat”. I quina manera millor de preparar l’any 2023 que fent esment a tot allò que hem parlat durant l’any 2022. Ens referim als articles, consells i recomanacions que durant l’any 2022 hem estat facilitant des de la Oficina del Consumidor (OMIC) del municipi. Fem un repàs, doncs de ben segur son temes que es tractaran l’any 2023 com si d’una novetat es tractés. 

En el mes de febrer i març vam explicar la existència de “comptes bancaris de pagament bàsic, sense comissions (per a titulars vulnerables). També de “comptes sense comissions si es fan servir exclusivament per abonar la hipoteca o altre tipus de crèdits.

No menys important varen ser les reflexions que sobre “la llista Robinson”, un sistema d’exclusió publicitària, publicada al mes d’abril i “l’economia familiar , publica al mes de maig, que és el fonament d’una economia avançada i protectora a l’hora de les famílies, alhora que son les més fràgils.

Al mes de juny vam comentar una novetat legal: “la que obliga als restauradors (bars, restaurats,…) a facilitar aigua de l’aixeta als clients quan aquests ho demanin expressament. Va ser, i segueix sent, una norma controvertida. A Europa ha funcionat però i a Espanya, funcionarà? A veure què ens diu l’any 2023.

Al juliol, vam parlar del Projecte de Llei de Servei d’Atenció als clients destinat als consumidors i usuaris, amb la qual s’amplien els drets de les persones consumidores i es milloren els terminis de consulta i resolució d’incidències. 

Al més d’octubre tocava parlar, i perquè no explicar als ciutadans, el funcionament del conegut topall del gas a la factura de la electricitat. Ningú ho explicava (em refereixo a les administracions públiques competents), i va ser la OMIC qui es va encarregar de posar llum a la foscor. 

La darrera reflexió de l’any va ser al novembre i desembre, parlant del Black Friday (una altra constant en la vida del consumidor) i del bo social de la llum – una altre tema recurrent que de ben segur se seguirà parlant a l’any 2023.

Així doncs, aprenem del passat que és el millor profeta del futur.

Darrera actualització: 16.01.2023 | 14:04

Enllaços