El Consultori Local Sant Pere de Vilamajor reobre per donar resposta a les necessitats dels pacients crònics

Dilluns, 5 d'octubre de 2020 a les 00:00

La nova organització es posa en marxa a partir del 5 d'octubre i atendrà exclusivament les visites programades per a pacients crònics.

El Consultori Local Sant Pere de Vilamajor reobre a partir de la setmana vinent, per poder donar atenció als pacients crònics. Aquest centre es va haver de tancar amb l’arribada de la COVID-19, que va obligar a concentrar l’activitat assistencial al centre de referència, per garantir les mesures de seguretat.


Nous horaris del Consultori Local de Sant Pere de Vilamajor: 

  • Dilluns i dimecres, de 8 a 14h

Només s’atendran les visites programades. Les visites no programades s’atendran al CAP Llinars del Vallès. Per a urgències, cal trucar al 061.

 

Com contactar amb el centre

  • Enviar un missatge a través del web de programació de visites www.ics.gencat.cat
  • A través de La Meva Salut i l’eConsulta
  • Contactar amb la central de trucades: 93 326 89 01
  • Trucar al centre: 93 845 26 25 (Consultori Sant Pere de Vilamajor) i 93 841 05 73 (CAP Llinars del Vallès)

 

Un nou model d’atenció a la cronicitat
Tenint en compte que gairebé un 20 % dels pacients atesos a l’Atenció Primària del Vallès Oriental són crònics que necessiten algun tipus de seguiment assistencial, és clau poder donar resposta a les seves necessitats. A més, es té molt present que sovint són persones que presenten dificultats per desplaçar-se. 

És per tot això que el Departament de Salut aposta per un nou enfocament que permeti reorientar els consultoris locals, com el de Sant Pere de Vilamajor, perquè puguin actuar de manera més àgil i, alhora, garantir la seguretat dels usuaris. Així doncs, en aquest espai es començarà a atendre els pacients crònics de manera programada i es mantindrà l’atenció aguda i espontània als centres d’atenció primària de referència.

Al Consultori Local de Sant Pere de Vilamajor també es duran a terme extraccions de sang per a analítiques, cures d’infermeria i injectables programats (com per exemple vacunes). Així mateix es donarà atenció telefònica i domiciliària. Cal tenir present que els pacients aguts es continuaran atenent, com fins ara, al seu CAP de referència o a domicili.


La nova organització representa un model de proximitat, encaminat a fer els consultoris més resolutius, i que integrin i potenciïn les noves tecnologies. En aquest marc, l’estructura professional que atendrà els pacients als consultoris que reobren a partir de la propera setmana es basa en professionals d’infermeria i administratius/assistents clínics, amb horaris d’obertura que s’adaptaran a les especificitats de cada territori i que integraran metges i metgesses quan sigui necessari.


La Primària es reforça amb el Pla d’enfortiment i transformació
La reorientació dels consultoris locals s’emmarca en el nou Pla d’enfortiment i transformació de l’atenció primària, posat en marxa recentment pel Govern de la Generalitat i que preveu potenciar l’AP, més enllà de la COVID-19. Compta amb una inversió de gairebé 300 milions d’euros fins al 2022, un dels pressupostos més grans mai destinats a l’atenció primària. El pla té vol millorar l’accessibilitat i els processos, augmentar la resolució i atendre bé la cronicitat.

El pla preveu una reorganització de funcions i nous processos de treball, és a dir, un canvi de model. Això implica un increment del 17% de professionals, més de 3.800 en total, en dues vessants: 

  • 1.400 professionals per abordar la COVID: metges i infermers, gestors Covid i equips de cribratge poblacional
  • 2.400 professionals d’altres disciplines per cobrir l’augment de la demanda: treballadors socials, nutricionistes, especialistes en salut mental, auxiliars d’infermeria, administratius i la nova figura de l’assistent d’equip, que descarregarà els facultatius de tasques administratives.

El pla també preveu invertir prop de 5,5 M€ en necessitats d’inversió tecnològica, per garantir una resposta ràpida i eficient a la ciutadania, com és millorar les centraletes, més equips per fer telemedicina, millores als programaris d’aplicacions mòbils, etc.

Darrera actualització: 05.10.2020 | 12:21