Ajuts de casal d'estiu 2025

Dilluns, 5 de maig de 2025

L’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor obre, a partir del 6 de maig, el termini per sol·licitar els ajuts econòmics destinats a facilitar la participació dels infants al Casal d’Estiu 2025. Aquests ajuts tenen com a objectiu donar suport a les famílies amb menys recursos del municipi i s’atorguen segons la situació econòmica i social de cada unitat familiar. Per poder accedir-hi, cal complir uns requisits específics, aportar la documentació corresponent dins el termini establert i acreditar el pagament total o parcial del casal.

Fins quan es pot presentar la sol·licitud?

  • A partir del 6 de maig. La data màxima per presentar les sol·licituds és el 30 de maig de 2025.

 

Com puc presentar la sol·licitud?

  • De forma presencial a l’OAC de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor o de forma telemàtica a través de la pàgina web de l’Ajuntament realitzant una instància general.


Que he de fer primer la inscripció al Casal o la sol·licitud de l’ajut?

  • Per tramitar l’ajut caldrà que primer realitzeu la inscripció al Casal i que acrediteu en la sol·licitud el pagament del total o d’una part del Casal d’estiu.
  • Cal tenir present que l’import de l’ajut del casal mai podrà ser superior a la part justificada/presentada a l’Ajuntament. Per això us recomanem que tot i que en un principi només realitzeu el pagament de la reserva, quan tingueu fet el pagament de la totalitat del casal ens ho feu arribar.

 

Quin és l’import de l’ajut del Casal?

  • L’import de l’ajut del Casal d’estiu anirà en funció de la situació social i econòmica de la unitat familiar i també de les setmanes que realitzi el Casal. Per més informació podeu consultar la convocatòria.


Com i quan cobraré l’ajut del Casal?

  • L’ajut es pagarà directament a la persona sol·licitant. Així doncs, és imprescindible que la persona hagi aportat (en aquesta o en anteriors sol·licituds) la fitxa bancària de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor omplerta i segellada per l’entitat bancària o un certificat de titularitat bancari.
  • Recordeu que en cap cas l’import de l’ajut serà superior al import del pagament justificat.
  • Durant els mesos de juny i juliol, els Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor realitzaran el barem per estipular els ajuts de cada nen/a i es realitzarà el informe per fer el pagament a la persona sol·licitant. En funció dels requeriments de documentació i de les possibles al·legacions es començaran els tràmits per la realització dels pagaments de l’ajut.
  • Tot i que s’intentarà finalitzar aquest procés abans del mes d’agost, la data màxima per resoldre és el 31 de desembre de 2025.


Quin són els requisits per demanar l’ajut del Casal d’estiu?

  • Que el nen/a estigui empadronat/da a Sant Pere de Vilamajor
  • Que es presenti la sol·licitud i la documentació en la forma correcte.
  • Tenir una renda neta per membre de la unitat familiar, igual o inferior a l’últim l'indicador de renda de suficiència de Catalunya publicat en el moment d’aprovació de les bases d’aquests ajuts, és a dir 778,49 € mensuals (s’hi pot restar fins a un màxim de 600 € en concepte de lloguer o préstec hipotecari de l’habitatge on resideix la persona beneficiària a la renda mensual neta de la unitat familiar).


Quina és la documentació obligatòria que cal aportar per realitzar la sol·licitud?

  • El justificant del pagament del Casal d’estiu
  • La fitxa de l’Ajuntament per realitzar el pagament dels ajuts (segellada pel banc).
  • DNI/NIE, permís de residència o passaport dels majors de 16 anys i menors si disposen.
  • Volant municipal de convivència amb la persona/es beneficiària/es.
  • Llibre de família o en el seu defecte document que acrediti la filiació en el cas de no aportar els DNI/NIE dels menors de 16 anys.

En funció dels ingressos:
- Si es treballador per compte aliena: els fulls de salari o certificat equivalent dels últims 3 mesos anteriors a la sol·licitud o constin els ingressos percebuts. Si fa menys de tres mesos que treballa haurà d’acreditar també la situació anterior fins els tres mesos.
- Si es autònom: la declaració de renda corresponent a l’últim exercici fiscal.
- Si no treballa per compte aliena o pròpia: Certificat actual del Servei d'Ocupació de Catalunya amb els períodes d'inscripció on consti si percep o no algun tipus d’ajut econòmic i la quantia.
- Si es pensionista: Certificat de la pensió.
- Extractes bancaris de la unitat familiar de convivència dels últims 6 mesos
- Qualsevol altra documentació que acrediti els ingressos obtinguts.

La NO presentació de la documentació obligatòria suposarà que des de l’Ajuntament us fem un requeriment de la documentació necessària i en el cas de no aportar-la es procedirà al desistiment de l’ajut per manca de documentació obligatòria.
No omplir correctament la sol·licitud o deixar d’omplir part de la sol·licitud també es considera falta de documentació obligatòria.


 

Cal portar alguna documentació més?

  • Tot i que no sigui necessària, per tal de valorar la vostre situació i dictaminar l’ajut, hauríeu de presentar la següent documentació complementària, si es el vostre cas:
  • El darrer rebut de la hipoteca o del lloguer de l'habitatge on resideixi la persona beneficiària.
  • Carnet de família nombrosa.
  • Carnet de família monoparental.
  • En cas de situació familiar de separació de fet, el document notarial o la fotocòpia dels justificants d'interposició de la demanda o altres documents que demostrin aquesta situació.
  • Si la separació és legal o bé hi ha divorci, la resolució judicial que determini aquesta situació, incloent-hi el conveni regulador.
  • En cas d'incompliment de l'obligació de pagament de la pensió d'aliments, documentació acreditativa de la reclamació de la pensió d'aliments.
  • En cas de disminució o discapacitat física, psíquica o sensorial d'algun membre de la unitat familiar, certificats que acreditin aquestes circumstàncies i el seu grau.
  • En cas de malaltia greu d'algun membre de la unitat familiar, informes mèdics o altres documents que ho acreditin, dels darrers sis mesos anteriors a la convocatòria, excepte en els casos de malalties degeneratives en què la data de la documentació acreditativa serà indiferent.
  • En cas de representació legal o acolliment del beneficiari, documentació acreditativa d'aquest fet.
  • En cas de reconeixement de situacions de dependència, la resolució acreditativa del grau de dependència.
  • En casos de dones víctimes de violència masclista, la documentació acreditativa, d'acord amb les previsions de l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril.
  • En casos de menors en situació de risc, la documentació que ho acrediti.

La NO presentació de la documentació complementària suposa la no acreditació de la situació respectiva, i conseqüentment no es tindrà en compte en la valoració de l'ajut.


És necessari que porti la documentació si ja està a disposició de l’Ajuntament?

No cal que presenteu aquella documentació que heu aportat a l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor en alguna altre ocasió. Tot i que heu de tenir en compte que caldrà que estigui en vigor, que no estigui caducada o estigui obsoleta.
És imprescindible que en aquests casos a la sol·licitud marqueu la casella de “Documentació amb disposició de l’Ajuntament”.


Com sabré que tinc aprovat o no l’ajut?

  • Per informar dels atorgaments o denegacions de forma oficial a les persones que han sol·licitat l’ajut de Casal d’estiu, es publicarà a la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor.
  • Tot i que podeu demanar aquesta informació a través dels Serveis Socials de l’Ajuntament.

 

Més informació:

PER QUALSEVOL DUBTE PODEU CONTACTAR AMB ELS SERVEIS SOCIALS DE SANT PERE DE VILAMAJOR
✓ VIA TELEFONICA: 938453944
✓ VIA E-MAIL: serveissocials@vilamajor.cat

Darrera actualització: 6.05.2025 | 09:04